pondělí 15. prosince 2008

Věra Jourová chce očistit své jméno

Daniel TAKÁČ, redaktor
--------------------
Bývalá náměstkyně ministra pro místní rozvoj Věra Jourová chce očistit své jméno a odškodnit. Jak, to oznámí právě dnes. Policie ji zatkla před dvěma lety a kvůli obvinění z přijímání úplatků strávila přes měsíc ve vazbě. Připomeňme, že šlo o kauzu podvodného čerpání evropských dotací na opravu zámku v Budišově na Třebíčsku. Státní zástupce zastavil stíhání Jourové letos v srpnu.
redaktorka
--------------------
Jourová na ministerstvu pro místní rozvoj pracovala mezi roky 2004 a 2006, na starosti měla evropské programy. V rámci této funkce se dostala do kontaktu s Ladislavem Péťou, starostou Budišova. Policie obvinění z korupce opřela o skutečnost, že Péťa se s dalšími aktéry budišovské kauzy, bývalým poradcem premiérů Grosse a Paroubka Zdeňkem Doleželem, bývalým úředníkem ministerstva zemědělství Zdeňkem Řehulkou a architektem Zdeňkam Řičárem bavil o dvoumilionovém úplatku pro Jourovou.
Věra JOUROVÁ, bývalá náměstkyně ministra pro místní rozvoj /16. 2. 2007/
--------------------
Já jsem věděla, že na mě bude policie čekat a měla jsem pocit, že půjdu vysvětlit, jak probíhal výběr projektů a mimo jiné, že vysvětlím, že já jsem vůbec u výběru projektů, to znamená u rozhodování o penězích nebyla. Když jsem si na letišti přečetla obvinění, tak to tedy byl skutečně šok.
redaktorka
--------------------
Skutečné předání peněz ale nikomu ze zúčastněných policisté neprokázali. Po stažení všech obvinění nabídla sociální demokracie Jourové právní pomoc. Strana je toho názoru, že její případ je zpolitizovaný.

Zdroj: 12.12.2008 ČT 24 str. 5 07:30 Zprávy

Žádné komentáře:

 
Výměna odkazů